Yılbaşı Noel Kutlamak Günah mı? Müslümanlar Yılbaşı Gecesi Ne Yapmalı?

Selamun aleyküm değerli arkadaşlar. Bu yazımızda sizlere yılbaşı noel kutlamalarıyla ilgili birkaç bilgi aktaracağız.

Yılbaşı noel kutlama tehlikesi en büyük tehlikeler arasında gelmektedir. Hem dinimizde hem de kültürümüzde yer almayan yılbaşı noel kutlaması hakkında bazı müslüman kardeşlerimiz detaylara hakim olmayabiliyor. Bundan dolayı bu yazımızda sizlere kısaca noel tehlikesi hakkında bilgiler vereceğiz.

Yılbaşı Noel Kutlamak Günah mı, Haram mı?

Arkadaşlar öncelikle yılbaşı noel kutlaması günahtır ve caiz değildir. Çünkü hem hadisi şeriflerde hem de ayetlerde kafirlere benzemek, zulüm yapanlara meyil göstermek vb. genel anlamlarda hristiyanlara ve yahudilere benzemek, onların yaptığı davranışları yapmak hoş karşılanmamıştır, caiz kabul edilmemiştir. Bundan dolayı tüm kafirlerin kutlama ve eğlence yaptığı bu noel gecesinde müslümanların da onlara benzeyip kutlama yapması kesinlikle caiz değil hatta günah kabul edilmiştir.

Maide Suresi 51. ayet:

“Ey iman edenler! Yahudileri ve hristiyanları veli edinmeyin. Onlar birbirlerinin velileridir. Sizden kim onları dost edinirse şüphesiz o da onlardandır. Allah zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.”

Gördüğünüz gibi ayeti kerimede yahudi ve hristiyanlara benzemeyin buyuruyor. Haliyle bizler yılbaşı gecesini eğlenerek geçirirsek, kutlama yaparak geçirirsek bu kafirlere benzemiş oluruz ve günaha girmiş oluruz. Bu yüzden yılbaşı noel gecesinde onlara benzemekten kaçınmalıyız. Allah (c.c.) noel gecesi kutlama yapmaktan, eğlence düzenlemekten bizleri korusun. Amin.

Bir hadisi şerifte (Ebu Davud) şöyle buyruluyor:

“Kim bir topluma benzemeye çalışırsa o onlardandır.”

Bu hadisi şeriften yola çıkarak her kim noel veya yılbaşı kutlaması yaparsa doğal olarak hristiyan kavme benzeyeceği için günaha girmiş olacaktır. Yani noel kutlamak, yılbaşı kutlamak günahtır ve caiz değildir. Müslümanlar yılbaşı gecesinde özellikle dikkatli olması gerekmektedir. Çünkü tüm dünya o gece kutlama yapacak, eğlenceler düzenleyecek, bundan dolayı biz müslümanlar bu yılbaşı gecesinde kafirlere benzememek için elimizden geldiğince dikkat etmeliyiz. Yılbaşı gecelerinde bol bol dua edip ibadet yapmalıyız ve dünyanın çoğunluğunun günaha girdiği bu gecede bizler inşallah kurtuluşa ermek için onların yaptıklarını yapmamalıyız. Misal verecek olursak, yılbaşı gecesinde bildiğiniz gibi tombala oynanır, hindi kesilir, çam ağaçları süslenir. En azından sadece o gecelik hindi yemeyelim, tombala oynamayalım. Yani başka zamanlarda hindi yenilebilir sonuçta hindi yemek haram değildir. Ama kafirlere benzememek için yılbaşı gecesinde hindi yemememiz lazım. Aynı şekilde başka zamanlarda tombala oynamak belki daha az günah olacakken (sonuçta boşa vakit geçirmek de caiz değil) sırf yılbaşı gecesi eğlence düzenlemek, tombala oynamak kat kat günah olur. Bu yüzden değerli kardeşlerim eğer müslümansanız yılbaşı gecesinde bu tarz eğlenceler düzenlemekten kaçınmalıyız. Dediğim gibi müslüman değilseniz bu yazdıklarım sizleri ilgilendirmiyor. Ben müslümanlar için bu konuyu kaleme aldım. Şimdi yılbaşı gecesi müslümanların ne yapmaları gerektiği konusunda bazı bilgiler paylaşalım.

Bu arada yılbaşı noel gecesi her zaman ne yapılıyorsa o yapılabilir veya her zaman ne yeniliyorsa o yenilebilir. Ama sırf bu geceye özel bir şey yapmak caiz kabul edilmemiştir. Yani bu geceye ayrı bir önem vermek caiz değildir. Yoksa diyelim ki bir kişi yılın her günü (yani 365 gün) hindi kesip yiyor. Bu durumda yılbaşı gecesinde de hindi kesip yemesinde sorun olmayabilir (çünkü her gün düzenli yaptığı bir eylem ve tabii ki yılbaşı gecesinde de noel kutlaması için kesip yemiyorsa bu durum geçerli). Ama 1 yıl içerisinde hiç hindi kesmemiş bir kişi sırf bu geceye (yılbaşı gecesi) ayrı bir önem verdiği için hindi kesiyorsa işte bu kişi burada kafirlere benzeyeceği için (başka toplumların geleneğine benzeyeceği için) günaha girmiş olur. Alimler hindiyi yılbaşı gecesi değil 1-2 gün sonra veya yılbaşından 1-2 gün önce yenilmesini tavsiye ediyor. Zaten bu şekilde yapılırsa bir günah olmaz, çünkü hindi yemek günah değildir. Ama eğer hindi tam o gece (yani yılbaşı gecesi) pişirilip yenilirse işte burada haram işlenmiş olur buyruluyor. Bu farkı iyi ayırt etmemiz gerekir.

Müslümanlar Yılbaşı Gecesinde Ne Yapmalılar?

Öncelikle arkadaşlar şunu tekrardan belirtelim. Yılbaşı noel kutlaması, çam süslemek vb. şeyler hem bizim dinimizde hem de kültürümüzde olmayan bir eylemdir. Yani diyelim ki Müslüman değilsiniz, bu durumda bile bizim Türk kültürümüzde yılbaşı kutlamak, çam ağacı süslemek vb. şeyler yer almamaktadır. Dilerseniz 1000-1500 yıllık Türk tarihimizi okuyun. Bu şekilde çam süslemek vb. noel kutlamaları Türk kültüründe yer almaz. Zaten sonrasında müslümanlığı kabul ettikten sonra Selçuklu-Osmanlı ecdadımız bu tarz davranışlarda hiç bulunmamışlardır. Yani bu yazıyı okuyan Türk kardeşim eğer müslüman değilsen bile çam süslemek bizim kültürümüzde yok bilgin olsun. Her neyse biz konumuzu saptırmayalım, şimdi müslümanlar olarak yılbaşı gecesinde neler yapabiliriz onu kısaca anlatalım.

Yılbaşı noel gecesinde ne yapılmalıdan daha çok ne yapılmamalı önemlidir diyebiliriz. Aslında noel gecesi diye anılan yılbaşı gecesi 31 Aralık-1 Ocak gecesinde hindi kesmesek, tombala oynamasak, çam ağacı süslemesek, 10’dan geriye doğru saymasak vb. şeyleri yapmasak zaten otomatikman o gecenin günahlarından kurtulmuş olacağız. Mesela yatsı namazını cemaatle kılıp eve gelip ailemizle bir iki sohbet edip uyumaya gidebiliriz. Tabii bu tamamen örnek. Ama derseniz ki bu kafirlere inat o gece ekstra ibadet etsek, dua etsek, Kur’an-ı Kerim okusak ekstradan sevaba girmiş oluruz. Veya değerli alimlerin sohbetlerini dinleyebilirsiniz. Mesela her yılbaşı gecesinde Cübbeli Ahmet Hoca’mız Lalegül TV’de canlı yayında sohbet veriyor. Bu sohbeti dinleyebilirsiniz.

Yılbaşı Noel Gecesi Yapılabilecekler:

  • İbadet etmek
  • Dua etmek
  • Kur’an-ı Kerim okumak
  • Sıla-i rahim yapmak
  • Sadaka vermek
  • Alimlerin sohbetine katılmak veya sohbet dinlemek (örneğin : Cübbeli Ahmet Hoca)

Yılbaşı gecesinde mesela ehlisünnet alimlerin sohbet programlarını canlı olarak takip edebilirsiniz. Mesela her sene yılbaşı gecesinde Cübbeli Ahmet Hoca Lalegül TV’de veya radyoda özel canlı sohbet programı yapıyor. Bunları dinleyebilirsiniz.

Yılbaşı Noel Gecesi Yapılması Uygun Olmayan (Caiz Olmayan, Günah) Şeyler:

  • Hindi kesmek
  • Noel veya yılbaşı içerikli eğlence programları izlemek veya katılmak
  • Çam ağacı süslemek
  • Sırf bu geceye özel bazı eğlenceler düzenlemek
  • Çam alamayanların (çam süsleyemeyenlerin) mum yakması, evini noele özel süslerle donatması vs. noel ve yılbaşı gecesine özel davranışlarda bulunmak

Bu ve benzeri yılbaşı gecesine özel yapılan davranışlar caiz görülmemiştir. Bu yüzden müslümanlar olarak bunları yapmamaya özen göstermeliyiz.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir